امیر حسین ساقی

موضوعات پژوهشی علامه حلی 9

امیر حسین ساقی

موضوعات پژوهشی علامه حلی 9

چهارشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۰۲ ب.ظ

مقدمه.بازیهای رایانه ای


مقدمه


شاید بتوان در متن زیر، مناسب ترین تعریفی که  از واژه ی  یک “بازی های رایانه ای” وجود دارد را پیدا کرد.

“بازی رایانه‌ای نوعی سرگرمی تعاملی است که توسط یک دستگاه الکترونیکی مجهز به پردازشگر یا میکرو کنترل. انجام می‌شود. بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای به دلیل تولید تصویر متحرک با قابلیت نمایش روی صفحه تلویزیون یا نمایشگر رایانه، بازی ویدیویینیز محسوب می‌شوند”

ویکی پدیا

شاید تعبیر فوق بهترین و کاملترین تعریف برای این کلمه نباشد و لی تا حدی می تواند این واژه را برای شما باز کند . بازی رایانه به تنهایی فاقد معنا و مفهوم است و با اجزایی الکترونیکی و رابط هایی, مانند کنسول های بازی معنا می گیرد . حال که  با واژه ی بازی های رایانه ای به طور مختصر اشنا شدید به بررسی واژه ی “بازی خور” می پردازیم

بازی خور , یک واژه ی    محاوره ای  است که از کلمه ی Gamer  (بازیکننده)گرفته شده , ولی واژه ی( Gamer)یک واژه ی ابهام زداست و می تواند معانی مختلفی را با خود حمل کند .

یک بازی کننده می تواند بازیکن فوتبال و یا هر رشته ی ورزشی دیگری باشد . واژه بازی کننده برای کلمه ی خارجی Gamer ترجمه ی مناسبی نیست و ما از این به بعد به این لغت “بازی خور ” می گوییم .

برای تبدیل شدن به یک بازی خور حرفه ای اصلا مهم نیست  چه مدت از زمان خود را صرف  بازی های مختلف می کنید , بلکه مهم این است که بازی را چگونه بازی می کنید و چقدر نسبت به قوانین و تعهداتی که بازی های مختلف از بازی خور ها می خواهند و انتظار دارند , پایبند هستید .

  • amirhosein saghi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی